Uporaba poslovnih daril in obdarovanje je eden najpogostejših in najučinkovitejših načinov promocije izdelkov ali storitev podjetja. V tem članku bomo analizirali te statistične podatke in številne argumente, ki poudarjajo pomen promocijskih daril.
Zakaj podjetja pri trženju uporabljajo poslovna darila?
Podjetja se včasih zanašajo na poslovna darila kot sredstvo za širitev prepoznavnosti svoje blagovne znamke ali podjetja na širše občinstvo ob manjših stroških. Za razmeroma nizko ceno lahko potrošnike privabijo, da postanejo stranke. Tudi svetovne korporacije uporabljajo to strategijo, ko gre za promocijo njihovih izdelkov. Namesto da bi porabila veliko denarja za oglaševanje, lahko podjetja razširijo svojo blagovno znamko z uporabo promocijskega materiala, ki je stroškovno učinkovita metoda.
Uporaba promocijskega materiala kot učinkovitega in poceni načina oglaševanja je običajna praksa že precej časa. Takšni brezplačni materiali so priljubljeni pri tržnikih na vseh stopnjah poslovanja, od novoustanovljenih do velikih podjetij. Pomen reklamnega gradiva za promocijo podjetja je mogoče ugotoviti s sklicevanjem na nekatere od naslednjih kazalnikov:
Glede na rezultate raziskave, ki jo je izvedel PPAI (Promotional Products Association International), se 89 odstotkov vprašanih spomni vira promocijskih daril, ki so jih prejeli. Ugotovitve raziskave kažejo, da velika večina kupcev (83 odstotkov) rada prejme promocijska darila, ki vsebujejo tudi oglasno sporočilo. Petinosemdeset odstotkov ljudi, ki so jim podarjeni promocijski izdelki, na koncu v nekem trenutku posluje z oglaševalcem. Po podatkih raziskave je enainštirideset odstotkov anketiranih trdilo, da darila hranijo od enega do štirih let.
Pomembna ugotovitev je bila sprejeta, ko je bilo ugotovljeno, da je 89 odstotkov kupcev 24 mesecev po prejemu izdelkov našlo kakršen koli zapis o sponzorju ali imenu podjetja. Kupci, ki so zadovoljni s promocijskim materialom, dobljenim v podjetju, bodo o podjetju bolj verjetno povedali tudi svojim prijateljem in družini. Ta bistvena dejstva kažejo na pomen promocijskih materialov tako z vidika trženja kot tudi identifikacije blagovnih znamk.
Zakaj so poslovna darila nujna v vaših oglaševalskih kampanjah?
V današnjem zelo konkurenčnem poslovnem okolju se podjetja vseh velikosti zavedajo prednosti uporabe promocijskega blaga kot sredstva za doseganje večjega občinstva in razširitev baze strank. Kadar so strankam predstavljeni vabljivi brezplačni izdelki, je bolj verjetno, da bodo kupile blago in storitve, ki jih ponuja podjetje. Na tem blagu je natisnjen emblem podjetja in reklamno sporočilo. Distribucija promocijskega gradiva je ena od metod za vzbujanje zanimanja potencialnih strank za izdelke ali storitve podjetja.
Da bi tržniki dosegli najuspešnejše rezultate, uporabljajo promocijska darila, ki se lahko uporabljajo daljše časovno obdobje. Zato ti izdelki prispevajo k stalnemu sodelovanju strank s podjetjem. Zato bo enkratna dobava izdelkov, ki so zdaj na voljo, zadostovala za ohranjanje zanimanja kupcev za vaše podjetje v obdobju več mesecev.
Pri izvajanju kampanje promocijskih daril se najpogosteje uporablja pravilo, da se brezplačno razdelijo predmeti, ki se redno uporabljajo. Nekomu lahko ponudite darilo, na primer pisala, koledarje, podloge za miške, dežnike, plastenke za vodo ali balzam za ustnice. To je le nekaj primerov možnih daril. Po drugi strani pa se izkušeni tržniki domislijo inovativnih strategij. Izberejo izdelke, ki so uporabni, enkratni in najboljše možne kakovosti, da bi dosegli čim večji učinek.
Zakaj so poslovna ali promocijska darila zaželena med potrošniki?
Najbolj čudovita stvar pri promocijskih darilih je, da jih potrošniki obožujejo le, če sta oblikovanje in funkcija izdelka povezana z zahtevami in željami potrošnikov. Če pa upoštevate psihološke učinke, ki jih lahko imajo predmeti na ljudi, ki jih kupujejo, ta privlačnost pridobi še večjo stopnjo pomembnosti za vaše podjetje.
Ljudje se na primer počutijo splošno uspešne, ko prejmejo brezplačne bone. Takoj ko jih dobijo po dogodku ali ob nakupu, imajo občutek, da so dosegli nekaj koristnega. Ljudje imajo občutek, da so si stvari na nek način zaslužili, čeprav so brezplačne. S sajenjem semen zvestobe strank od samega začetka odnosa med podjetjem in potrošnikom lahko takšno dobro čustvo pomaga vašemu podjetju, da se še bolj razširi.
Pri tem ne smemo spregledati pomena konceptov vračanja. Gre za človeško težnjo po obdarovanju, ki se, ko od nekoga drugega prejmemo darilo, takoj zasidra v našo zavest. Povsem neverjetno je, da bodo stranke same ponujale darila podjetjem, da bi ohranile neposredno vzajemnost s potrošniki. Obdarovanje nam koristi na enega od dveh načinov: ali tako, da postanemo stranka, ali tako, da sami uporabljamo izdelek in ga priporočamo drugim. Vaše podjetje bi imelo enako korist od obeh ravnanj.
Kako izbrati popolna promocijska darila za obdarovanje?
Da bi izdelki z blagovno znamko opravljali svojo funkcijo, morate resno razmisliti o izbranih izdelkih in razlogih za svojo odločitev. To lahko na kratko povzamemo na naslednji način:
- Ugotovite, kdo so vaše idealne stranke, in zberite čim več informacij:
Upoštevajte njihovo starost in glavne interese, vendar se potrudite biti čim bolj natančni, da zagotovite uspeh.
- Sklenitev dogovora o proračunu:
Podjetja, ki poslujejo s potrošniki, pogosto namenijo od 5 do 10 odstotkov svoje letne prodaje za trženjska prizadevanja. V tem proračunu je treba upoštevati tudi izdelke z blagovno znamko in izbrati najvišji znesek, ki ste ga pripravljeni porabiti za brezplačna promocijska darila. Pri izbiri stroškovno učinkovitega izdelka, ki vam bo prinesel največjo donosnost naložbe (ROI), morate upoštevati več vidikov, vključno z dogodkom, vrsto stranke, ki jo želite navdušiti, in drugimi.
- Zmanjšanje števila poslovnih daril na le nekaj
Ko ste možnosti zožili na nekaj izbranih, jih primerjajte in poiščite izdelek, ki bo ustrezal zahtevam vašega občinstva in vašega podjetja. Upoštevajte tudi oblikovanje in tiskanje blaga, saj je to nekaj, kar lahko določene izdelke zlahka premakne višje ali nižje na vašem seznamu.
Zaključek
Promocijska ali poslovna darila so najcenejša in najbolj prijazna oblika oglaševanja ter iz tega razloga tudi nujen del vaše trženjske kampanje.